Voorwaarden van FoxTrips


Ook als kleine reisorganisatie zijn we verplicht onze boekingsvoorwaarden aan alle reizigers voor te leggen voordat ze definitief boeken. Wij adviseren dan ook om voor het boeken van de reis deze goed door te nemen om niet voor verassingen te komen staan. Als reiziger ben je verplicht onze reisvoorwaarden door te nemen en door middel van het vinkje op het boekingsformulier ga je akkoord met onze boekingsvoorwaarden.

 

Boeking
De reizen kunnen telefonisch, per email of via het reserveringssysteem op internet geboekt worden. Om de boeking door te laten gaan hebben we je volledige naam zoals vermeld in het paspoort nodig. Ook je geboortedatum, postadres, geboorteplaats, e-mailadres en telefoonnummer is nodig voor de correspondentie. Op het boekingsformulier kun je zelf je eigen gegevens verder aanvullen. Als je graag met iemand anders samen wil reizen dien je twee keer een boeking te maken, en aan te geven dat je samen reist. Uiterlijk binnen 48 uur na boeking ontvang je een boekingsbevestiging met daarop de gegevens voor de aanbetaling, het resterende bedrag en de betalingsgegevens. De aanbetaling dient binnen 24 uur overgemaakt te worden, waarna de boeking definitief zal worden. Indien de volledige betaling bij ons binnen is, ontvang je ca. twee weken voor vertrek de reisbescheiden. Dit zal via de mail gestuurd worden en zal o.a. bestaan uit bestemmingsinformatie, pakkingslijst, eventuele vervoersticket en de laatste essentiële informatie.

 

Offertes en reizen op maat
Een individuele reis die afwijkt van de aangeboden programma’s op onze website of een reis op maat kan worden aangevraagd via het contactformulier of via de e-mail. Wil je alleen het landarrangement kopen (zonder tickets) omdat je al in het land van bestemming bent of omdat je bijvoorbeeld gewoon een wereldreis maakt, dan kan er contact worden opgenomen over de mogelijkheden.

 

Geen extra kosten
Voor het reserveren brengen wij géén boekingskosten, reserveringskosten of andere kosten in rekening. Voor het wijzigen van eventuele gegevens zullen we wel kosten in rekening brengen.

 

Reisdocumenten
Als deelnemer dien je in het bezit te zijn van alle benodigde geldige (reis)documenten zoals een paspoort, visum, inentingsbewijzen en medische verklaringen voor bijv. duiken. Het is dan ook erg belangrijk dat een visum ten minstens 6 maanden na de reis geldig is. Als er onduidelijkheden of twijfels zijn kun je altijd contact opnemen met ons. Indien jouw reis vanwege het niet hebben van de juiste documenten niet of slechts gedeeltelijk uitgevoerd kan worden, zijn alle daaruit voortvloeiende kosten voor rekening van de deelnemer. Mocht je daarmee de rest van de groep ook ophouden dan zal op dat moment gekeken worden naar de beste oplossing en kan het zijn dat je van de groep gescheiden wordt.

 

Visa
Bij de reisinformatie per reis staat beschreven of je een visum nodig hebt. Mocht de vlucht via Amerika gaan met een stop over dan zal er meer informatie gegeven worden na de boeking. De meest up-to-date informatie over visa kun je vinden op de website van de V&V Visumdienst. We willen je erop wijzen dat het jouw eigen verantwoordelijkheid is om in het bezit te zijn van een geldig paspoort én indien nodig, een geldig visum.

 

Vaccinaties
Voor veel bestemmingen zijn vaccinaties nodig en in een aantal landen is ook malaria tabletten of DEET aan te raden. In onze uitgebreide reisinformatie zullen we daar meer informatie over geven per bestemming. We leggen hierbij dan ook weer de verantwoordelijkheid bij jou als deelnemer om jezelf goed voor te bereiden, in te lezen en op tijd de vaccinaties te halen omdat hier namelijk een langere tijd overheen kan gaan. Informeer op tijd bij je huisarts of de GGD en check je ziektekostenverzekeraar of de vaccinaties en/of malariapillen vergoed worden.

 

Garantieregeling GGTO

FoxTrips is aangesloten bij het Garantiefonds GGTO, het Garantiefonds voor Gespecialiseerde Touroperators. GGTO staat er garant voor dat je het reeds betaalde deel van je reissom terugkrijgt als de touroperator in financiële problemen komt. Dit kan zijn voor je vertrek maar ook tijdens je reis. Bovendien garandeert GGTO tijdens je verblijf je terugreis indien de touroperator, als gevolg van financieel onvermogen, hiervoor niet kan zorgen. Door de touroperator wordt deze garantiestelling een vast bedrag van € 15,- per boeking in rekening gebracht. Hiermee wordt het garantiefonds opgebouwd en onderhouden. Wil je weten hoe dit werkt? Lees meer op de website van het Garantiefonds GGTO.

 

Betaling
De aanbetaling van de boeking dient binnen 24 uur na de bevestigingsmail te worden voldaan en bedraagt minimaal €250,00. Pas na de aanbetaling wordt de boeking als definitief gezien. Het restant van de betaling dient uiterlijk acht weken voor de vertrekdatum op onze rekening te zijn bijgeschreven. Indien je binnen acht weken voor vertrek boekt dient het totaalbedrag direct te worden betaald. De extra kosten of ongemakken van het te laat betalen van de reissom is de verantwoordelijkheid van de deelnemer en zal bij de rekening op komen.

 

In specifieke gevallen kan om een hogere aanbetaling gevraagd worden. Wij zullen je hierover tijdig informeren. Het exacte bedrag van de aanbetaling staat altijd op de factuur vermeld. 

 

Als je na je boeking nog aanvullende wijzigingen of wensen hebt die het geboekte reisplan veranderen, dan brengen wij daarvoor € 25,00 wijzigingskosten in rekening. De extra kosten met betrekking van de wijziging (hotelreservering of vlucht) zijn ook voor rekening voor de reiziger.

 

Bij het niet tijdig betalen zal FoxTrips genoodzaakt zijn, na een aanmaning, de reisovereenkomst te ontbinden en geldt de regelgeving zoals staat uitgelegd onder het kopje annulering. 

De betaling dient voldaan te worden op bankrekening NL87SNSB0917657004 onder vermelding van FoxTrips en het factuurnummer.

Reissom en luchthavenbelasting
De reissom die vermeld staat op de website is gebaseerd op prijzen, heffingen en belastingen zoals die bekend waren ten tijde van de publicatie op de website. Mochten de kosten verhoogt zijn, dan zal FoxTrips de verhoging van luchthavenbelasting en/of brandstoftoeslag doorberekenen aan de reiziger en hiervan hun tijdig van op de hoogte stellen.

 

Annulering
Annulering door de reiziger dient schriftelijk (of per e-mail) te gebeuren. Binnen 24 uur na het maken van de boeking kan de reiziger de geboekte reis kosteloos annuleren. Na het verstrijken van dit termijn treedt de volgende regeling in werking.

 

Bij annulering is iedere reiziger de volgende bedragen verschuldigd:
• tot 60 dagen voor vertrek: 25% van de reissom, met een minimum van € 250,- per persoon*
• van 59 tot 28 dagen voor vertrek: 50% van de reissom, met een minimum van € 250,- per persoon*
• van 28 tot 14 dagen voor vertrek: 75% van de reissom, met een minimum van € 250,- per persoon*
• bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de dag van vertrek of later: de volledige reissom*

 

* Meestal moeten wij de vliegtickets direct bij het boeken laten printen en het bedrag daarvan direct aan de luchtvaartmaatschappij betalen. In dit geval berekenen wij de annuleringskosten van de vliegtickets plus de hierboven genoemde percentages over de rest van de reissom. De annuleringskosten van de tickets wisselen per maatschappij en per ticket.

 

Vliegen en vliegtickets
Het is belangrijk dat de namen op het ticket overeenkomen met de namen in het paspoort. Na de boeking zal je een reserveringsoverzicht krijgen met een factuur. Het is noodzakelijk dat je dit controleert of alles juist genoteerd is en contact opneemt mocht er iets niet kloppen. Het blijft uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de reiziger dat de namen (volledige naam) op het ticket staan. Als dit namelijk niet overeenkomt met het paspoort dan kan de vliegmaatschappij weigeren je mee te nemen. Het is soms mogelijk om nog het vliegticket te corrigeren, daar berekenen ze extra kosten voor. Het kan ook voorkomen dat je een compleet nieuw ticket moet kopen, deze kosten voor een nieuw ticket én onze wijzigingskosten van € 25,00 bereken wij altijd door aan de reiziger. Ongeveer twee weken voor de vertrekdatum zal je de reisbescheiden ontvangen met de persoonlijke E-tickets. Dit E-ticket is het bewijs van je geboekte vlucht en kan ook gevraagd worden bij het inchecken op de vluchthavens, dus neem deze altijd zelf mee. Bij sommige luchtvaartmaatschappijen kun je al via de website een dag voor vertrek inchecken, je maaltijd uitzoeken en je stoel kiezen. Na ontvangst van de boarding pass kan deze geprint worden en door de reiziger meegenomen worden.

 

We raden aan de vertrektijden te controleren op de website van de luchtvaartmaatschappij. Het kan gebeuren dat de vlucht op een ander tijdstip vertrekt. Je dient minimaal 2 tot 3 uur vóór de op het ticket vermelde vertrektijd te melden bij de incheckbalie op de luchthaven van vertrek. Indien je om welke reden dan ook niet op de juiste tijd aanwezig bent, kan het zijn dat je de vlucht mist of het recht op een stoel. Laat dit dan ook in alle tijden aan ons weten als er kans is op te laat komen. Wij zijn niet aansprakelijk voor het missen van de vlucht en eventuele kosten voor een vervangende vlucht zijn voor eigen rekening.

 

Mocht er door overmacht, zoals drukte in het luchtruim, stakingen (ook openbaar vervoer) of weersomstandigheden, vertragingen ontstaan en bij heen- of terugreis aansluitend (openbaar) vervoer niet mogelijk is, dan zijn wij niet aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende kosten.

 

Reis- en Annuleringsverzekering
Het is bij ons verplicht een reisverzekering af te sluiten bij een vakantie, een annuleringsverzekering is optioneel. Dit is om financiële risico's bij ziekte, ongeval, diefstal of verlies van jouw bagage of ziekenhuisbezoek uit te sluiten. Een annuleringsverzekering zal bijvoorbeeld de kosten voor de aanbetaling terugvorderen in geval van ernstige ziekte, overlijden of andere redenen (verschillend bij de maatschappijen). Mocht er tussentijds iets gebeuren waardoor je niet verder kan reizen zal de niet genoten vakantiedagen wellicht ingediend kunnen worden bij de verzekeringsmaatschappij.  Ook het repatriëring of het terugvliegen in geval van ziektes aan het thuisfront zullen dan allemaal geregeld worden. Door dit af te sluiten zal de reis in ieder geval een stuk onbezorgder worden. Op het moment dat er een verzekering is afgesloten is het voor ons essentieel dat je alle gegevens die nodig zijn voor een doelmatige hulp- en dienstverlening voor vertrek aan ons door te geven op het toegestuurde formulier. 

 

Wat is wel/niet inbegrepen?
Bij iedere reis op deze website staat beschreven wat wel en wat niet is inbegrepen in de reissom. Het is bij de meeste bestemming mogelijk om ter plaatse extra activiteiten bij te boeken. De activiteiten zullen doorgenomen worden tijdens de reis en er zal daarbij bedenkruimte zijn. Bij enkele activiteiten geldt een minimale of maximale aantal deelnemers, waardoor doorgang niet altijd kan plaatsvinden. De prijzen van de activiteiten ter plaatse kunnen afwijken van de gepubliceerde prijzen op onze website. Hou in ieder geval rekening met extra kosten die je ter plaatse eventueel moet maken.

 

De verplichtingen van de reisorganisatie 
We hebben als organisatie de verplichting om de reis conform het aangegeven reisprogramma te laten verlopen. Als er voorafgaand aan de reis onvoorziene wijzigingen in het programma en/of route ontstaan zullen wij de reizigers onmiddellijk informeren hierover. De deelnemer krijgt ca. 2 weken voor de vertrekdatum inhoudelijke en praktische reisinformatie. Een week voor vertrek ontvangt de deelnemer de vliegticket en gegevens, deelnemerslijst en/of last minute updates.

 

In het geval dat FoxTrips aantoonbaar in gebreke is gebleven bij het waarmaken van de inspanningsverplichting en de reiziger daardoor schade heeft geleden, bedraagt een mogelijke vergoeding maximaal éénmaal de reissom. FoxTrips is niet aansprakelijk voor zaken die haar in redelijkheid niet kunnen worden toegerekend. Schade, molest, alsmede feiten of omstandigheden waar reisverzekeringen onder normale omstandigheden dekking voor plegen te verschaffen vallen niet onder de aansprakelijkheid van FoxTrips. 

 

De verplichtingen van de reiziger
Zoals eerder vermeld is de reiziger zelf verantwoordelijk voor het regelen van de juiste documenten zoals het paspoort (dat na terugkomst nog 6 maanden geldig is), het vliegticket, de nodige vaccinaties of medicijnen en de juiste tenaamstelling op het ticket. Als je als reiziger niet de reis kan beginnen omdat de documenten niet in orde zijn, zijn alle daaruit voortvloeiende kosten voor de reiziger. Het restitueren van de reissom is in dat geval niet mogelijk. Ook eventuele kosten voor het  aanpassen van bestaande tickets of het aanschaffen van nieuwe tickets die hiervan het gevolg zijn, zijn voor de reiziger.

 

Er wordt verwacht van de reiziger dat deze fysiek en mentaal gezond is en in staat is de reis te maken. Bij de bestemmingen wordt aangegeven welke fysieke staat wij van de reiziger verwachten. Als dit niet optimaal is waardoor je de reis niet kan voortzetten of aangepast moet worden, zijn eventuele kosten voor de reiziger. Daarbij ook het ophouden van de groep en de bijkomende nadelige gevolgen en kosten zijn dan voor rekening voor de reiziger. FoxTrips heeft dan ook het recht om de reiziger uit te sluiten van het vervolg van de reis zodat de groepsreis verder niet verhindert wordt. Mocht dit voorkomen zal er uiteraard gekeken worden naar mogelijke oplossingen. Mocht je twijfelen aan je gezondheid en de zwaarte van de reis kan er altijd contact opgezocht worden voor meer informatie.

 

Met het boeken van een groepsreis wordt er vanuit ons verwacht dat iedere deelnemer een positieve bijdrage levert aan de reis en het functioneren van de groep. Ook moet er rekening worden gehouden met de cultuur en gewoontes van het gastland en de lokale bevolking en eventuele (kleding) voorschriften met respect behandeld. Zelf ben je aansprakelijk voor alle verlies van en/of schade aan de accommodatie, inventaris of andere personen en zijn/haar spullen. Mocht er een situatie ontstaan waarbij de reiziger zich niet aan de huisregels houdt, derden hindert in het genot van de reis, overlast of schade veroorzaakt, behouden wij het recht toegang tot accommodaties te ontzeggen of de reisovereenkomst op te zeggen. 

 

De reiziger is zelf verantwoordelijk om op afgesproken tijden en plaatsen aanwezig te zijn voor vertrek van het vliegtuig en/of ander transport.  Daarnaast wordt er verwacht dat de reiziger de aanwezige informatie (dagprogramma, praktische informatie m.b.t. accommodatie, vervoer, klimaat, eventuele wandelingen, kledingvoorschriften, visa, etc.) op de website van FoxTrips of van toegestuurde documenten voorafgaand aan de reis goed doorgenomen heeft.

Deelname aan het reisprogramma, optionele activiteiten en excursies is op eigen risico van de reiziger. Ongenoegen over een deel van de reis kan geuit worden aan de reisleiding zodat er gekeken kan worden naar een oplossing. Tijdens de reis zal aanwijzingen en instructies gegeven worden en dienen ten alle tijden opgevolgd te worden. FoxTrips is niet aansprakelijk voor voor enige schade, hoe ook genaamd, die de deelnemer moet lijden als gevolg van deelname.

 

Risco's bij activiteiten en/of bergsport

FoxTrips besteedt bij het organiseren van het reisaanbod veel aandacht aan de veiligheid en een verantwoorde uitvoer van onze reizen en activiteiten. In de wandel- en bergsport en tijdens activiteiten bestaat er een verhoogd risico op blessures en ongelukken (vallen, lawines, steenslag, hoogteziekte, bevriezing etc.). Ondanks het preventieve en kundig handelen van de begeleiders en/of instructeurs, kunnen voorvallen niet volledig uitgesloten worden. Deze risico's dient de deelnemer zelf te dragen. Bij het boeken van de reis wordt hier hierbij geaccepteerd dat de risico bij de reiziger zelf ligt. Het is slechts de taak van FoxTrips om het risico tot een minimum te beperken. Een begeleider of instructeur behoudt zich het recht voor om te besluiten een activiteit te staken of af te wijken van het originele reisplan of route. In berggebieden, canyons e.a. kunnen kleine voorvallen ernstige gevolgen hebben vanwege de afstand en bereikbaarheid voor hulpdiensten, transport e.a. Reizigers dienen dan ook ten alle tijden alert te zijn op de veiligheid en zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag.

 

Wijziging en annulering van de reis
FoxTrips heeft het recht een reis te annuleren in de volgende gevallen;
•    Als het minimum aantal vereiste deelnemers aan een reis niet is bereikt. Uiterlijk vier weken voor de vertrekdatum informeren we je hierover. We zullen uiteraard een goed alternatief voor de reis proberen te zoeken. Mochten we daar niet in slagen dan krijg je de reissom teruggestort. Dat betekend de reissom exclusief zelf gemaakte kosten zoals visa, vaccinaties, reisverzekeringen.
•    Mocht  zich een onvoorziene gewichtige situatie voordoen dan kan FoxTrips de reis annuleren. We zullen ook dan zoeken naar een gepast alternatief maar als deze niet aanspreken zal de reiziger de volledige betaalde reissom teruggestort krijgen (exclusief de zelf gemaakte kosten).
•    Er kunnen zich onvoorziene situaties voordoen waardoor FoxTrips genoodzaakt is de route aan te passen. Indien wij deze informatie hebben vóór de vertrekdatum zullen we de reizigers tijdig hierover informeren. Indien zich een routewijziging tijdens te reis voordoet zullen we ter plaatse proberen samen een oplossing te vinden.   

 

Tijdens de reis 
In andere landen lopen zaken soms anders dan in Nederland waardoor er soms wat wijzigen zich kunnen voordoen. Ondanks wij proberen vooraf aan de reis de dingen goed te regelen, kunnen er altijd dingen naar voren komen waar wij geen grip op hebben. Dit kan uiteenlopen van het vastzitten met een boot in de rivier, een lekke band met de bus tot een overboekt hotel.  Dit vraagt een zekere mate van flexibiliteit en incasseringsvermogen van onze reizigers. Er is nooit de garantie dat alles precies gaat zoals in het boekje maar dit maakt vaak de leukste verhalen!

 

FoxTrips werkt op de bestemmingen met lokale organisaties, lokale gidsen en/of instructeurs. Hiermee zijn afspraken gemaakt over de uitvoering van de reis. Samen spannen we ons tot het uiterste in om je reis zo goed mogelijk te laten verlopen. Mochten er tijdens de reis problemen zijn of zaken niet naar wens verlopen laat dit dan ter plekke weten aan de reisleider, gids of instructeur. Zij zijn ter plaatse, hebben de lokale contacten en kunnen dus sneller en makkelijker problemen oplossen. Mocht er iets niet naar verwachting verlopen dan horen wij het liever tijdens de reis dan erna zodat we hopelijk het probleem gelijk kunnen oplossen.

 

Niet tevreden?
Wij doen er alles aan om je reis zo goed mogelijk te laten verlopen en je een onvergetelijke vakantie te geven. Mocht je na de reis klachten hebben die de reisleiding op plaats van bestemming niet heeft kunnen oplossen dan kan er tot twee weken na thuiskomst een brief gestuurd worden naar ons kantoor. We zullen dan ons uiterste best doen om alsnog tot een goede oplossing te komen. Mocht je van mening zijn dat de klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld en partijen samen niet in redelijkheid tot een juiste oplossing kunnen komen, dan kun je je desgewenst tot uiterlijk drie maanden na afloop van de reis wenden tot de bevoegde rechter.

Lees meer over ons

 

Wil je weten of er al mensen zich hebben aangemeld voor je reis of wil je gewoon wat foto's bekijken? Bezoek dan onze Facebook of Instagram pagina. Vind je ons tof en heb je zin om ons te volgen, like ons dan ook! Je belevingen horen we ook graag met een berichtje op FB! 


Zakelijke gegevens

FoxTrips

Eursinge 8, 7935 AB Eursinge

info@foxtrips.nl

Tel. +31 (0)654656015

KVK: 65547004

Rekening: NL87SNSB0917657004


Partners


Vind ons hier


© FoxTrips 2017